De positieve impact van veiligheidsinformatie op je webshop

In deze blog vertellen we je hoe je veiligheidsinformatie kunt inzetten om extra resultaten uit je webshop te halen.

Professionaliteit, vertrouwen en omgang met de producten

Veiligheidsinformatie kan een hoop doen met het uiterlijk van je webshop, je kunt deze belangrijke informatie op allerlei manieren weergeven. Of je het nu zeer opvallend bovenaan de pagina zet of enkel onder een tabblad ter beschikking stelt; veiligheidsinformatie heeft impact op de ervaring van de klant.

Door de juiste veiligheidsinformatie te plaatsen bij producten licht je de klant in over de mogelijke gevaren van en omgang met het product dat je verkoopt. Het verschaffen van de juiste informatie straalt professionaliteit uit en wekt vertrouwen in het beschikken over kennis van het product.

Het lijkt in eerste instantie een hoop gedoe om alle juiste veiligheidsinformatie op de site te plaatsen en dat kan het ook zijn wanneer je dit handmatig doet. Gelukkig kan je de veiligheidsinformatie met Veiligvertoon een stuk mooier en klantvriendelijker inrichten dan wanneer je handmatig tekst en labels per product plaatst.

Veiligheidsinformatie op de juiste manier inzetten

Nadat je alle wettelijk verplichte informatie mooi en passend op de site hebt geplaatst is het aan te raden om hier verstandig mee om te gaan. Je kunt hier namelijk zelfs voordeel uit halen als webshopeigenaar.

Wanneer een product gelabeld is met bepaalde veiligheidsinformatie, is het natuurlijk ook de bedoeling dat de klant er op de juiste manier mee omgaat. Wanneer je enkel de H-zinnen vertoont ziet dit er mooi en compact uit, maar ontbreken de aanbevelingen voor omgang met het product, terwijl juist deze informatie goed gebruikt kan worden voor het verhogen van de orderwaarde.

Indien een product gelabeld is met "Schadelijk bij contact met de huid." kan dit in eerste instantie afschrikken, wanneer je dit aanvult met de juiste voorzorgsmaatregelen zoals “Beschermende handschoenen/beschermende kleding/oogbescherming/gelaatsbescherming dragen.” weet een klant hoe hij hier mee om moet gaan en kun je hier vervolgens op inspelen.

Op het moment dat er wordt aanbevolen om met handschoenen en een veiligheidsbril te werken, zorg er dan voor dat deze productpagina linkt naar de juiste handschoenen en veiligheidsbril of dat de benodigde producten direct zichtbaar zijn voor de klant, op die manier verhoog je de bestelwaarde en kunnen de klanten veilig aan het werk, win win.